Zwroty i reklamacje
POLITYKA ZWROTÓW
Prawo do odstąpienia od umowy
Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży w terminie 14
dni bez podania przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14
dni od dnia, w którym klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia
inna niż przewoźnik i wskazana przez klienta weszła w posiadanie Produktu.
Dla umów sprzedaży zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r. poprzez konsumenta
rozumie się także osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej
osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować nas o swojej
decyzji o odstąpieniu od umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia
wysłanego do nas pocztą lub drogą elektroniczną na adres [email protected].
Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego
załącznik nr 1 do Regulaminu naszego Sklepu internetowego. Skorzystanie z wzoru
formularza nie jest obowiązkowe.
Aby zachować termin odstąpienia od umowy, wystarczy, aby klient przesłał informację
dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Informujemy, iż prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
w odniesieniu do umów określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta, m. in. w stosunku do umowy w której przedmiotem świadczenia jest rzecz
dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie
można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy klientowi wszystkie
otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem
dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez klienta sposobu dostarczenia
innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany w naszym Sklepie
internetowym) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w
którym zostaliśmy poinformowani o decyzji o wykonaniu prawa do odstąpienia od
niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów
płatności, jakie zostały przez klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że klient
wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku klient nie poniesie
żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Informujemy, iż możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania
Produktu lub do czasu dostarczenia nam dowodu jego odesłania, w zależności od
tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Prosimy o odesłanie Produktu na adres: PACK-PRODUKT Andrzej Wiwatowski, ul.
Dąbrowskiego 6, 87-100 Toruń niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni
od dnia, w którym poinformowano nas o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest
zachowany jeżeli Produkt zostanie odesłany przed upływem terminu 14 dni.
Informujemy, iż klient będzie zobowiązany ponieść bezpośrednie koszty zwrotu
rzeczy.
RĘKOJMIA ZA WADY PRODUKTU
Zgodnie z art. 556 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny Sprzedawca jest
odpowiedzialny względem klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub
prawną. Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli klient
wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
Na podstawie art. 558 Kodeksu cywilnego w przypadku sprzedaży Produktu na rzecz
klienta niebędącego konsumentem wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu
rękojmi. Dla umów sprzedaży zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r. poprzez
konsumenta rozumie się także osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio
związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie
posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z
przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na
podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Dostarczenie Produktu w ramach realizacji uprawnień wynikających z rękojmi za wady
odbywa się na koszt Sprzedawcy.
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed
upływem dwóch lat od dnia wydania Produktu klientowi.
Zgłoszenie o wadach Produktu należy przesłać drogą elektroniczną na adres
[email protected] lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy.
Jeżeli sprzedana rzecz ma wadę, klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych
niedogodności dla klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.
Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana
przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy
na wolną od wad lub usunięcia wady.
Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać
wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady,
chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez
klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze
sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna
Jeżeli jest to niezbędne dla oceny wad fizycznych Produkt należy dostarczyć na adres:
PACK-PRODUKT Andrzej Wiwatowski, ul. Dąbrowskiego 6, 87-100 Toruń.
Sprzedawca odpowiada na zgłoszenie klienta w terminie 14 dni kalendarzowych od
dnia jego otrzymania. Nierozpatrzenie zgłoszenia w zakreślonym terminie jest
równoznaczne z jego uwzględnieniem.
Sprzedawca pokrywa koszty usunięcia wad lub wymiany Produktu na nowy.
Prawo do odstąpienia od umowy
Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży w terminie 14
dni bez podania przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14
dni od dnia, w którym klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia
inna niż przewoźnik i wskazana przez klienta weszła w posiadanie Produktu.
Dla umów sprzedaży zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r. poprzez konsumenta
rozumie się także osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej
osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować nas o swojej
decyzji o odstąpieniu od umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia
wysłanego do nas pocztą lub drogą elektroniczną na adres [email protected].
Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego
załącznik nr 1 do Regulaminu naszego Sklepu internetowego. Skorzystanie z wzoru
formularza nie jest obowiązkowe.
Aby zachować termin odstąpienia od umowy, wystarczy, aby klient przesłał informację
dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Informujemy, iż prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
w odniesieniu do umów określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta, m. in. w stosunku do umowy w której przedmiotem świadczenia jest rzecz
dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie
można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy klientowi wszystkie
otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem
dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez klienta sposobu dostarczenia
innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany w naszym Sklepie
internetowym) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w
którym zostaliśmy poinformowani o decyzji o wykonaniu prawa do odstąpienia od
niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów
płatności, jakie zostały przez klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że klient
wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku klient nie poniesie
żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Informujemy, iż możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania
Produktu lub do czasu dostarczenia nam dowodu jego odesłania, w zależności od
tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Prosimy o odesłanie Produktu na adres: PACK-PRODUKT Andrzej Wiwatowski, ul.
Dąbrowskiego 6, 87-100 Toruń niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni
od dnia, w którym poinformowano nas o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest
zachowany jeżeli Produkt zostanie odesłany przed upływem terminu 14 dni.
Informujemy, iż klient będzie zobowiązany ponieść bezpośrednie koszty zwrotu
rzeczy.
RĘKOJMIA ZA WADY PRODUKTU
Zgodnie z art. 556 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny Sprzedawca jest
odpowiedzialny względem klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub
prawną. Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli klient
wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
Na podstawie art. 558 Kodeksu cywilnego w przypadku sprzedaży Produktu na rzecz
klienta niebędącego konsumentem wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu
rękojmi. Dla umów sprzedaży zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r. poprzez
konsumenta rozumie się także osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio
związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie
posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z
przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na
podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Dostarczenie Produktu w ramach realizacji uprawnień wynikających z rękojmi za wady
odbywa się na koszt Sprzedawcy.
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed
upływem dwóch lat od dnia wydania Produktu klientowi.
Zgłoszenie o wadach Produktu należy przesłać drogą elektroniczną na adres
[email protected] lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy.
Jeżeli sprzedana rzecz ma wadę, klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych
niedogodności dla klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.
Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana
przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy
na wolną od wad lub usunięcia wady.
Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać
wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady,
chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez
klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze
sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna
Jeżeli jest to niezbędne dla oceny wad fizycznych Produkt należy dostarczyć na adres:
PACK-PRODUKT Andrzej Wiwatowski, ul. Dąbrowskiego 6, 87-100 Toruń.
Sprzedawca odpowiada na zgłoszenie klienta w terminie 14 dni kalendarzowych od
dnia jego otrzymania. Nierozpatrzenie zgłoszenia w zakreślonym terminie jest
równoznaczne z jego uwzględnieniem.
Sprzedawca pokrywa koszty usunięcia wad lub wymiany Produktu na nowy.